Kısaca JavaScript

İnsanlar kurcalamadan önce (-ki bu insanlara bir zamanlar ben de dahildim) Java ile bir yakınlığı olduğunu sanırlar bu hedenin lakin Java ile uzaktan yakından alakası yoktur.. Zamanında Netscape’in geliştirdiği ve ağırlıklı olarak web sayfalarında istemci tarafından kullanılan script dilinin adıdır Javascript.

İnternet sitelerinde içeriği dinamik olarak değişebilecek web sayfaları oluştururken sunucu yükünü azaltmak için geliştirilmiş programlama dilidir.Yani, bir internet sitesine aynı anda binlerce kişi erişmek istesin. her kullanıcı ayrı şeyler istesin. sunucu bilgisayarı her kişiye web sayfası hazırlamak için büyük miktarda işlem gücüne gereksinim duyabilir. javascript sayesinde, sayfa içeriği oluşturma işinin bir kısmı siteye uğrayan kişinin bilgisayarında yapılır.

Ayrıca internette kendisi için ilk göz ağrım olan C Programlama Dili’nin tarayıcılar için uyarlanmışı şeklinde bir yoruma da rastlamıştım -ki benim nazarımda da doğruluk payı vardır bu düşüncenin. Misal aşağıdaki kod parçası JavaScript Programlama Dili’nde yazılmış basit bir tekrarlanan fonksiyondur. (recursive function)

function factorial (t){ 
    if (t == 0)
        return 1;
    else
        return t * factorial(t1);
}

 

JavaScript’i sadece kod yazmadan direk bilgisayarınızda da kullanabilirsiniz. Mesela bir web sayfasının en son ne zaman güncellendiğini görmek için aşağıdaki kod parçasını internet tarayıcınızın adres çubuğuna yazabilirsiniz.

 

 javascript:alert(document.lastModified)

 

Geçen yıl BiLTeC’in e- dergisine flip book yapma fikrinden dolayı ilgilenmiştim JavaScript ile. Hazır yapılmışları var tabi o zımbırtıların, ilk başta bende hazır bir şey üzerinde uğraşarak, sonra, onun kodunu kurcalayarak, en son da, web de yaptığım araştırmalar sonucu bulduğum ciddi kaynakların sayesinde öğrenmiştim JavaScript’i. En son amatör düzeyde, öyle ahım şahım efektler yaparak beceremesemde amacıma ulaşmıştım🙂

 

Onları da düzenleyip 2-3 gün içerisinde onları da blogumun üst kısmındaki “İndirmelikler” Kategorisine eklemeyi düşünüyorum. Oradan indirebilirsiniz.

Yorum bırakın

Filed under Javascript, Programlama

Bir Cevap Yazın

