Kısaca C++’ta Obje Tabanlı Programlama

Malumunuz programlama üzerine yazılacak, söylenecek, yapılacak ve öğrenilecek çok şey var. Tabiat olarak ta öğrenme konusunda biraz maymun iştahlı olduğum için haliyle bazen hangibirine girişeceğimi bazen şaşırıyorum😀 C++’ta Console Applition’lar üzerine yazılacak çok şey var mesela, ama diğer taraftan da Allegro çalışmalarımı da ilerletmek ve Ogre’yi de daha fazla kurcalamak istiyorum. Bu yıl Microsoft sertifikalarına göz diktiğim için onlara hazırlanmakta zamanımı alıyor. Dışarıdan alınan iş ve C#’ta ilerleme çabaları yüzünden geçen yıl başladığım Python’ı bu hengamede öksüz bırakıp ilgilenemememden söz etmiyorum bile. Tabi tüm bunları yaparken vize haftasının hala bitmemiş olması ve az önce saydıklarımın alayını bir silleyle elimden alıp burun kıvırarak bir kabus misali önüme çöreklenmesinden söz etmiyorum bile😐 O yüzden geçen yazımda düşündüğüm gibi, pointer array yazımı bu pazar yazmaya karar verdim. Ve bu sürede onun yerine Obje tabanlı programlamayla blogumu(:P !) tanıştırmak için bu yazıyı yazdım.

Bugüne kadar bende dahil olmak üzere, programlamaya obje tabanlı programlamadan başlamayan bir çok insan obje tabanlı programlamayla karşılaştığında muazzam bir zorluk çekmiştir, ve zannımca bu böyle de gitmeye devam edecek😀

Ama yine de bu süreçte ilgilenen arkadaşlara yardımcı olmak için obje tabanlı programlamaya giriş tadında, işin mantığını kodun yanındaki comment’ler ile anlatan bir kod yazmak istedim, ve ortaya şu çıktı;

/****************************************************************************************/
#include <iostream>
using namespace std;

class MyClass // class’ın adını verdik
{

private:
    int somedata; /*main’de yaratılacak obje bunu direk çağıramıyor.

    ancak public’ten çağırılabilir. Böylece uzun kodlarda somedata verisinin ilk halini koruyabiliyoruz */

public:
 
     void setData (int d)
     {

         somedata = d;

    } // private’dan somedata isimli sayıyı çağırıp d’ye eşitledik.
   //böylece ileride d değişse bile somedata değişmemiş olacak.

   void showData ()
   {
        cout << “Data is “ << somedata <<endl;
   }

};

int main ()
{
     MyClass s1, s2;

    /* MyClass class’ının özelliklerine sahip olabilecek s1 ve s2 objeleri oluşturduk. */

     s1.setData(1066);

    /* s1 objesi class’ın içindeki setData fonksiyonunu çağırdı. */

 
     s2.setData(1776);

    /* s2 objesi class’ın içindeki setData fonksiyonunu çağırdı. */

 

     s1.showData(); // s1 objesi class’ın içindeki showData fonksiyonunu çağırdı.
     s2.showData(); // s2 objesi class’ın içindeki showData fonksiyonunu çağırdı.

     return (0);
}

2 Yorum

Filed under C & C++

2 responses to “Kısaca C++’ta Obje Tabanlı Programlama

  1. Benim için çok yararlı oldu teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s