C Programlama Dilinde Pointer Array

#include <stdio.h>
int main() {

  int *Myarray[3];
  int x = 5, y = 10, z = 15;
  int i;

  Myarray[0] = &x;
  Myarray[1] = &y;
  Myarray[2] = &z;

  for (i=0; i< 3; i++) {
    printf(“The value of %d.th element= %d , address is %u\t \n”, i, *(Myarray[i]),  Myarray[i]);
  }

  return 0;
}

Kaç gün öncesinden yazacaktım güya bu yazıyı ama neyse, geç olsunda güç olmasın derler.😀 Bayram, seyran derken insan biraz tatil yapmak dinlenmek istiyor. İşte bu yüzden daha önce yazmayı planladığım pointer array örneğini az önce öylesine bi yazıyım demiştim. Baktımki çok kolay bişey oldu, işin mantığını kapmanıza yardımcı olabilir gibi, o yüzden hemen sıcağı sıcağına yayınlıyorum. Aslında normal pointer mantığından kesinlikle hiç bir farkı yok. Ama benim nazarımda bir proje üzerinde çalışırken kesinlikle işimizi kolaylaştıran şeylerden biri de bu zımbırtı. Hatta belki bir ara daha uzun bir kod üzerinde nasıl faydası dokunduğunu da gösteririm.

İşte bu da ekran alıntısı, altındaki yazı VS 2010 duvar kağıtlarından birine ait. Programlama üzerine olan felsefemi yansıttığı için alıntıya onu da koydum  :D  (a)

Yorum bırakın

Filed under C & C++

Bir Cevap Yazın

