C++’ta Bir Array Programı

Öncelikle uzun zamandır (yaklaşık 3 ay) (yaklaşık olarak oha diyorum kendime) bloguma yazmadığım için ufak miktardaki düzenli takipçilerimden özür diliyorum. Lakin bu sürede daha önce yazdığım yazıların ne kadar faydalı olduğunu da gördüm. hatta zaman içerisinde blogumun yazıları internet üzerinde paylaşılmaya ve link verilmeye de başlamış. sevindirici bir gelişme🙂

Neyse, bu kadar başlıktan sapmak yeter. Geçen gün bir arkadaşımdan gelen talep üzerine C++ programlama dilinde iki tane sorted(sıralandırılmış) array kullanıp bunları birleştirmeye ihtiyacı olduğunu söyledi bana. bende sort etme olayını sen kendin yaparsın(veya bulursun netten) ben sana 3. bir array oluşturup onun içine senin 2 tane array’ini atmayı gösteriyim dedim. Neyse, sonra açtık Gedit’i başladık yazmaya. İlk başta bi afalladık tabi, uzun zamandır C++ kullanmadığımız için. Neyse ki sonradan toparladık kendimizi çok şükür. oturduk yazdık ettik. sonra rahat battı tabi, lan ben niye 1. array’in devamına 2.’yi otomatik olarak yollamıyorum ki. array dediğin maliyeti yüksek bir yapı ne de olsa (kulakların çınlasın abdül kadir hocam😀 ) sonrasında birazcık pointerlar ile cebelleşmeyle kod içerisinde tanımlanmış sayıları kullanıcı kendi array’ini girdikten sonra otomatik olarak onun devamına ekleyen bir C++ kodu yazdım. arkadaşıma da, kod içerisindeki tanımlı sayılar yerine 1. array için yaptığım ekşının aynısını yap, olur dedim. Şimdi de sıra az önce istatistiklerine baktığım blogum nisan ayında 773 uniqe visitor çektiği için onu biraz sevindirip bu kodu ekliyorum. biraz uzun olacak ve belki de bir miktar çirkin görünecek ama neyse, sağlık olsun.

(KEŞKE WORDORESS.COM’DA BİZE KOD HIGHLIGHTER EKLENTİLERİ SAĞLASA!! :@ )

#include <iostream>
#include "string.h"

using namespace std;

int main(void){


    int size;

    cout << "array büyüklüğü ne kadar olacak?";
    cin >> size;
    int* ptr = new int[size];


    // array'şn içerisine sayılar girilmesi için:
    for(int i = 0; i < size; i++)
    {
        cout << "bir sayı girin: ";
        cin >> ptr[i];
    }


    cout << "array'e girilen sayılar bunlar:" << endl;
    for(int i = 0; i < size; i++){
        cout << ptr[i] << endl;
    }

    int newSize = size + 3;
    int* newPtr = new int[newSize];
    memcpy(newPtr, ptr, size * sizeof(int));
    delete []ptr;
    ptr = newPtr;
    ptr[size] = 13;
    ptr[size + 1] = 12;
    ptr[size + 2] = 14;

    cout << "yeni array şöyle bişey:"<<endl;

     for(int i = 0; i < newSize; i++){
        cout << ptr[i] << endl;
    }

    delete []ptr;

    return 0;
}

Yorum bırakın

Filed under C & C++

Bir Cevap Yazın

