C# Form Application Tutorial – 01

Blogumu takip edenler arasında dün Console Applications serisini başlattın şimdi de From Applications, nedir bu kendinele yarışın? diyenler olabilir. Ama bence zamanı geldi de geçmek üzere  .NET teknolojisinde bloguma yer vermekten.

Biraz sonra bu yazıda söz edeceğim türden uygulamalar yapmak için Visual Studio kurulu olması lazım. Açacağınız projenin türü ise  “Windows Form Applications” olacak. kullanımı basit, toolbox’tan istediğinizi çekin bırakın, sağ taraftaki properties bölmesinden de özelliklerini değiştirin. Tasarım aşamasınıoldukça kolaylaştıran bir yapısı var😉

Geçen yaz DHMİ Esenboğa Havalimanı BİM’de staj yaparken bir envanter kayıt programı yapmamı istediklerinde ben de .NET teknolojisini kullanmıştım. İlk deneme de olsa o zmn oranın çalışanlarını gayet memnun eden bir sonuç çıkmıştı ortaya.

Neyse, bu kadar nostalji ve ansiklopedik bilgi yeter, şimdi sırada bu yazıda yapacağım şeyden söz etmeye geldi.

Bu yazıda bir adet windows form üzerine yerleştireceğim RadioButton’lar ile (yuvarlak biçimli seçenek seçme tuşları) form’un (yani programın açılacağı pencerenin) arkaplanındaki rengi değiştirmiş olacağım. Programın kullanım sırasındaki sonuçlarını göstermek için ekranın videosunu çektim. Kod parçası ise video’nun içerisinde görünecek zaten. durdurup bakabilirsiniz, ama ben asıl gerekecek olan kısmı video’nun altına yazdım yinede😉

Neyse, işte o video: (bu arada yüklemesi beni benden aldı resmen. yükleme süreci şu zaman aralıklarında sürdü başlangıç: 16.33 – bitiş: 20.12 youtube’a çok pis sövüyorum şu an :@ )

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

RadioButton’ların üzerine çift tıkladığımızda karşımıza o tuşa ait fonksiyonun deklerasyonu otomatik olarak tanımlanmış biçimde çıkıyor. tek yapmamız gereken fonksiyonun içerisini doldurmak😉

onu da şöyle yapacağız:

this.BackColor = System.Drawing.Color.Blue;

Umarım beğenmişsinizdir. Her türlü düşünceniz, öneriniz ve eleştiriniz için yorum yazabilirsiniz🙂

5 Yorum

Filed under Windows Form Applications

5 responses to “C# Form Application Tutorial – 01

  1. Gerçekten güzel bir programıış paylaşım için teşekkürler.

  2. ilker doğan

    merhaba.. Mspd kursuna halen devam etmekteyim.. ufak tefek ayrıntılar bile insanı rahatlatabiliyor:) mesela label1.visible olayını bilmiyordum ve cok hosuma gitti😀 message.box ta neymiş artık :p paylasımların için saol dostum

  3. ilker doğan

    tabi o Mspc Değil Mcpd olcaktı orası ayrı bi durum :p

  4. Timur Aykut YILDIRIM

    Merhaba İlker,
    Ufak tefek de olsa elimden geldiğince insanların fayda sağlayacağı pratik bilgiler paylaşmaya çalışıyorum. Beğenmene çok sevindim, teşekkür ederim :))
    Mcpd kursunda da başarılar dilerim

Bir Cevap Yazın

