Windows Form Uygulamalarında Bir Visual Studio 2010 Sorunu

C# Programlama dili ve .NET çatısı altındaki deneyimlerimi ilerlettikçe bu yaz internette yaymayı düşündüğüm bir proje üstünde çalışırken kaç zamandır visual studio 2010’un bana yaptığı bir gıcıklıktan söz etmek istiyorum. Mesela proje üstünde bir miktar ilerleme sağladıktan sonra çalıştırıyorum ve sorunsuz çalışıyor. Fakat sonraki çalıştırma denememde aşağıdaki hata mesajını veriyor.

Unable to copy file “obj\x86\Debug\windowsFORM_projectNAME.exe” to “bin\Debug\windowsFORM_projectNAME.exe”.  The process cannot access the file ‘bin\Debug\windowsFORM_projectNAME.exe’ because it is being used by another process.

Bu sorun biz form’un sağ üst köşesindeki kırmızı kapat butonuna bastıktan sonra bile projenin çalışmaya devam ediyor olmasından kaynaklı. Çözümü ise çok basit, aşağıdaki adımları izlemeniz yeterli olacaktır:

1. görev çubuğuna sağ tıklayıp Görev Yöneticisi(Task Manager)’ni başlatın

2. projenizin adını içeren bütün dosyaları teker teker seçin ve sağ altta bulunan “İşlemi Sonlandır” butonuna tıklayın.

Hepsi bu kadardı😉 Sonrasında projeniz sorunsuz bir biçimde çalışacaktır

6 Yorum

Filed under Visual Studio 2010, Windows Form Applications

6 responses to “Windows Form Uygulamalarında Bir Visual Studio 2010 Sorunu

  1. asfkjaslkfas

    bunu bişeymiş gibi yazman çok tuhaf😀

    • Timur Aykut YILDIRIM

      gel sana bunun yazmaya değer birşey olma nedenini anlatayım :

      hoşumuza gitsin veya gitmesin microsoft bugün yazılım dünyasında en fazla sözünü geçiren şirket mi? -> evet
      visual studio bu şirketin bir ide mi? -> evet
      peki bu ide milyonlarca insan tarafından kullanılıyor mu? -> evet
      söz ettiğim hata mesajı bir yazılım geliştirme sürecinde bir sıkıntı çıkarıyor mu? -> evet

      o zaman hoşuna gitsin veya gitmesin bu durum benim nezdimde kesinlikle söz edilmesi gereken bir konudur.😉

      Lütfen bir sonraki yorumunu gerçek kimliğinle yap. bu hesabın yorumlarını daha fazla onaylamayacağım.

  2. omer

    merhaba ,

    internette sorunuma çözüm ararken denk geldim, Aynı sorunla karşılaştım sorunu buldum fakat çözümü bulamadım. Sorun visual studio da değil. Windows formlarla çalışırken mdi yapısında çalışıyoruz. Buda bizim bir ana form bazlı çalışmamıza neden oluyor. Ana formu hide deyip uygulamayı başka formlar üzerinden devam ettirdiğimiz zaman hidden formu tekrar kullanmak veya kapatmak imkansızlaşıyor.Diğer formları kapattığında ise hidden form halen çalışmakta. Bu formu kapatmanın yolunu bulamadım. (Yani ben çözüm bulamadım Eğer biliyorsan paylaşmanı rica ediyorum).

    • Timur Aykut YILDIRIM

      Merhaba Ömer, uzun zamandır blogumla ilgilenemiyordum. sonunda tatil yapmaya fırsat bulmak ve staj yapmak ile meşguldüm, geç cevap yazdığım için kusura bakma.

      .net çatısı ile ilgili kişisel projelerimi ve çalışmalarımı askıya almış gibi oldum kısa bi süreliğine ancak artık bloglamaya ve .net çalışmalarıma kaldığım yerden devam edeceğim.

      söz ettiğin sorunun çözümünü bulamadım fakat benimde kendi projemin işlevselliğini korumam için çözümünü bulmam gerekiyor. eğer bulduysan burada belirtmen çok sevindirir beni. bulamadıysan beraber aramaya çalışabiliriz? teşekkürler🙂

      • omer

        çözüm basitmiş

        ((Form1)Application.OpenForms[“Form1”]).Close();
        bu formatı kullanarak form1 de public olarak yazdığın methodlara ve open close gibi methodlara ulaşabiliosun.
        bu açık formu kapaman için umarım yardımcı olur

      • Timur Aykut YILDIRIM

        tam da düşündüğüm gibi birşeymiş. teşekkürler, kolay gelsin (Y)

Bir Cevap Yazın

