Windows Form Uygulamalarında Windows Media Player Kullanmak – 1

Başlığın sonunda “- 1” yazıyor çünkü bu yazı birkaç kısımdan oluşacak bir yazı dizisi olacak.

Bu yazıda visual studio 2010’un toolbox’ına ve windows formumuza nasıl windows media player’ı ekleyebileceğimizi benim hazırladığım bir video aracılığıyla anlatacağım. İşte o video😉

/* videoyu full screen’de izlemenizi öneririm :)  */

/* video yükleme yavaşlığı ile beni potansiyel fıtık hastası yapan youtube’a selamlar bu arada, anladı o onu.. */

 

Ve aşağıdaki maddelerde videoda yaptığımın adım adım yazılmış hali:

1. Toolbox’ın Components sekmesini kontrol edin, eğer orada windows media player yok ise sonraki adıma geçin. var ise sürükle-bırak yaparak ekleyebilirsiniz

2. Toolbox’ın boş bir yerine sağ tıklayın ve karşınıza çıkan menüden “Choose Items” seçeneğini seçin

3. Açılan yeni pencerede “COM Components” başlığına tıklayın. karşınıza çıkan kayar listede Windows Media Player seçeneğini seçin.

Bu adımlar neticesinde visual studio’nun toolbox->components kısmında windows media player eklentisini göreceksiniz😉

5 Yorum

Filed under Windows Form Applications

5 responses to “Windows Form Uygulamalarında Windows Media Player Kullanmak – 1

  1. yavuz yuzuak

    COM components kısmında windows media player seçeneği hiç yok benim programda
    nasıl ekleyebilirim?
    wmp bilgisayarıma yüklü ama C#ta gözükmüyor hiç

    • Timur Aykut YILDIRIM

      Merhabalar Yavuz,
      Normalde hiç sıkıntı yaşamamıştım wmp’yi form uygulamasına eklemek istediğimde. Sanırım kullanılan IDE’ye göre farklılıklar olabilir, fakat başka bir yöntem olup olmadığını bulmak için microsoft forumlarına baktığımda da benim anlatımımı bulabildim sadece.
      Videoda gösterdiğim anlatımın aynısını bir daha bence. Ayrıca kullandığın visual studio sürümünü ve bilgisayarında yüklü olan wmp sürümünü söyleyebilir misin? Windows media player serisi veya sonrasının bilgisayarında olması lazım. Belki ondan kaynaklıdır.

      • yavuz yuzuak

        Timur Bey Merhaba,
        visual studio 2005’i ve WMP 11’i kullanıyorum.
        Sorun üzerinde biraz uğraşayım ben çözemez isem tekrar yorum yazarım buraya.

  2. yavuz yuzuak

    Timuy Bey Merhaba;

    Visual Studio 2005’i masaüstü bilgisayarma kurdum. Orada bir sıkıntı yok.
    Sanırım sıkıntı benim dizüstü bilgisayarımda. Onu da bir format ile çözerim ben.
    İlginiz beni çok mutlu etti. Teşekkürler. İyi çalışmalar.

    • Timur Aykut YILDIRIM

      yavuz merhabalar, tatildeydim kusura bakma.

      sanırım mesele kullandığın .NET framework sürümüyle de alakalı olabilir. .NET 4.0 özelliğimi diye kontrol et sen netten, şu an cepten girdiğim için ben bakamıyorum. umarım formata gerek kalmaz, sonrasında bir programcıya gereken şeylerin yüklemesi hep uzun sürdüğü için zaman kaybına uğramanı istemem

Bir Cevap Yazın

