C ile Fibonacci Sayı Türetme

Az önce ihtiyaç duyduğum için fibonacci sayısı algoritması geliştirmiştim ancak işin ucu sarpa sardı bende l<an acaba yanlış mı yapıyorum hatam nerde acaba, dur bi sadece şu fibonacci sayılarını oluşturan kodu yazalım önce, sonra parça oarça birleştiririm dedim, ve aşağıdaki kodu yazdım. Lazım olursa izin fln almadan çalıp çırpabilirsiniz😀😀
Neyse ben ders geri döneyim. işte o kod:

#include <stdio.h>
int main(void)
{
int input;
int ff = 0, sf = 1; // ff= first fibonacci and sf= second fibonacci
int fibo, i;printf(“Fibonacci serisinin kaç elemanı lazım: “);
scanf(“%d”,&input);
printf(“\n\nliste:\n”,input);

for ( i = 0 ; i < input ; i++ )
{
if ( i <= 1 )
fibo = i;
else
{
fibo = ff + sf;
ff = sf;
sf = fibo;
}
printf(“%d\n”,fibo);
}
return 0;
}

Yorum bırakın

Filed under C & C++

Bir Cevap Yazın

