Fedora’da Terminal Üzerinden Program Yükleme

Dün Fedora 16’yı kurdum bilgisayarıma. Okuldaki laboratuarlarda Fedora’nın sanırım 14. sürümünü  kullanmıştım. Fedora 16 yaklaşık 1 ay önce release edildi. Bende uzun zamandır denemek istiyordum Fedora’yı, hazır boş vaktim varken yükleyip kullanmak istedim bir süreliğine. Kim bilir belki Ubuntu’nun 10.10 sürümünden sonraki versiyonları bilgisayarıma kurulmamak için ısrarla hata verince bende ilerleyen zamanlarda Fedora’ya göçerim😀 Neyse yine uzattık lafı, işte Fedora’da ;Terminal üzerinden bir program yüklemek için ihtiyaç duyacağımız komut:

su -c ‘yum install gparted’

En sonraki kelime bir komut değil tabiki, oraya yüklemek istediğimiz programın paketini yazıyoruz. Ben gparted yükledim, siz isterseniz başka birşey yüklersiniz😀 Henüz Fedora’da ki komutların mantığını bilmiyorum (mesela  yum komutunun açılımı var mı? varsa ne? gibi), ama zaman geçtikçe öğrenmeyi düşünüyorum. Şimdilik araştırarak işime yarayacak komutları yazacağım buraya.

Ve işte bu da Fedora 16’dan bir ekran alıntısı. Kesinlikle kurcalamanızı tavsiye ederim. Şimdiye kadar internette “ev kullanıcıları bazında” hakkında hiç kötü birşey duymadım.😉

2 Yorum

Filed under Fedora, Linux

2 responses to “Fedora’da Terminal Üzerinden Program Yükleme

  1. ubuntuda program yukleme komutunu öğranmek için girdim sayfaya
    birde sizin tafsiyeniz çıktı karşıma

    anlama seviyem farklı olabilir ama fedoranın ne olduğunu açıklasaydınız daha yönlendirici olurdu bence

    • Timur Aykut YILDIRIM

      Merhaba Cihan, Fedora tıpkı Ubuntu gibi bir Linux dağıtımıdır. Başlangıçtaki cümlelerimin akışından bunun anlaşılabilir olacağını tahmin etmiştim ama yanılmışım sanırım, ufak bir anlaşılmazlıktan ötürü kimsenin anlama seviyesini değerlendirmemek lazım, insanlık halidir olabilir.🙂 Fedora hakkında detaylı bilgiyi Wikipedia’dan edinebilirsin:

      http://tr.wikipedia.org/wiki/Fedora_(i%C5%9Fletim_sistemi)

      Ayrıca Ubuntu’da program kurmak için Paket yöneticisini kullanabilirsin, fakat terminal üzerinden kurmak istiyorsan:

      sudo apt-get install pidgin
      gibi bir komutla yükleme işlemini gerçekleştirebilirsin, sonrasında muhtemelen kullanıcı şifreni sorar. onu da girip enter’a bastın mı tamamdır fakat her zaman direk programın adını yazınca işe yarayacak diye bir kaide de yok. Söz konusu kurulum paketinin adı farklı olabilir.

      (mesela yanlış hatırlamıyorsam chrome kurmak için sudo apt-get install chrome-browser komutunu yazman gerekiyor )

Bir Cevap Yazın

