2012

Tam 1 yıl önce bugün 2011 başlıklı bir yazı yazmıştım. Bu yazıyı onun devamı olarak değerlendirebilirsiniz. Hımm.. bu yılı nelerden bahsederek özetlesem ki acep?.. :S

Mesela takvimlerin tam 2010’dan 2011’e döndüğü o anda yanımda olan o insanın 2011’in bittiği anda da yanımda olmasının beni ne kadar mutlu ettiğini söylemek isterim öncelikle. Geçen yıl hayatıma tam anlamıyla istikrar, sorumluluk bilinci, mutluluk ve huzur katmıştın. (Her ne kadar ilkbaharın büyük bir kısmını kavga ederek harcasakta) Bu yıl da bunları ivmelendirdiğin için teşekkür ederim :*🙂

Yaz aylarının son kısmı kesinlikle bende hayatımın sonuna kadar etkisini gösterecek bir değişim başlattı. İyi midir, kötü müdür, tam anlamıyla hazır olduğum o anı nasıl anlayacağım gibi tuhaf sorular var aklımda ve 2011’in zamanı buna yetmediği için muhtemelen 2012’nin de önemli bir kısmında aklımda bu tür düşünceler olacak. O yüzden tam anlamıyla o dğeişiklikten söz etmeyi uygun bulmuyorum ama tek söyleyebileceğim mevcut insan ilişkilerimle ve bunlarla ilgili düşüncelerimle alakası olmadığı bu değişimin. Fakat birazcık hayata hazırlanma tarzımla alakalı diyebiliriz.

Hayata hazırlanmak ve insan ilişkileri demişken, özellikle bu yılın son aylarına doğru bu hususlarda önemli gelişmeler oldu. Malum 4. sınıfla beraber karşınıza bitirme projesi denen şey çıkıyor ve bence bu mezun olmadan önce gerçek hayat durumlarına karşı hazırlanmak için son ve en önemli pratik şansı. Bir çok firma araştırdım projem içi ve sonunda projemi Bilkent Üniversitesi CyberPark’ta faaliyet gösteren NKR Yazılım’dan almaya karar verdim. Bu süreçte “iş nasıl istenir?” gibi önemli bir sorunun cevabına yönelik deneyimler edindim. Birazcık kendimi zorlamaya karar vermemden ötürü daha önce hakkında hiçbir bilgim olmadığı teknolojiler içeren bir projeyi kabul ettim. Tabi birşeyi yapmadan önce öğrenmek lazım. İnternetten herşeyi öğrenebilirsiniz amasüreci hızlanmak için eğitim almaya karar verdim. Hacettepe Üniversitesi Teknokent 1. Ar-Ge binasında faaliyet göstermekte olan Derle Bilişim firmasını verdikleri eğitimler hakkında bilgi almak için ziyaret ettiğimde bana haftanın 2 günü derslerimi aksatmayacak şekilde orada çalışmam için iş teklif ettiler. Şans hazırlık yapanı sever derler ya hani, ayaküstü bir iş görüşmesine girdim orda. Hala da Derle Bilişim için çalışmaktayım. derle.com.tr adresine bir bakın derim😉

Stajdan bahsetmedik bu sene, ondan da bahsetmek lazım. Geçen yıl Esenboğa’da yapmıştım stajımı. Bu yıl ise TAI’nin Akıncı tesislerinde Türkiye’nin özgün insansız hava aracı projesi olan ANKA projesinde çalışma fırsatını sağladım. Stajım süresince embedded softwares, code generation, software quality, software ensuarence, validation & verification, software testing, system engineering, software life cycle gibi çeşitli yazılım mühendisliği konularının gerçek hayatta uygulanışını yakından inceleme şansım oldu. Daha önce adını bile duymadığım DOORS, JIRA, SCADE gibi çeşitli araçları kullanma şansım oldu. Şirket içi eğitimlere katıldım, Türkiye’nin havacılık üzerine olan tarihine dair bilgiler edindim. TAI’nin çalışmalarını bir stajerin inceleyebileceği en yakın noktadan incelemeye çalıştım. Çeşitli test uçuşlarını yakından inceleme fırsatım oldu. Kısacası Türkiye’de edinilebilecek ender deneyimlerden birini yaşama şansına sahip olduğum için bu konuda çok mutluyum. Eğer nasip olursa ilerde birgün TAI’de çalışmayı çok isterim.

TAI macerasından sonra 2011’in yazından söz edilebilecek bir diğer önemli konu ise tatildi. Nihayet adam akıllı bir tatil yapma fırsatım oldu sonunda. Etrafımda bütün sevdiklerimin olduğu güzel bir tatil çok iyi geldi. Kısaydı, azdı ama öz bir tatil oldu diyebilirim bu konuda. En azından makul bir miktarda bronzlaşma ve bol bol yüzme fırsatım oldu. Kısa sürede birkaç değişik yeri gezebildim en azından.

Araba hayalimi tam zamanlı maaşa geçince gerçekleştirme kararımı hala değiştirmedim. Bir oyuncaktan ziyade bir ihtiyaç gözüyle baktığım için şu an aciliyetinibaya bi kaybetti dersem yalan olmaz sanırım. Zaten okulun kampüsü de taşındı, artık servisi olduğu için çok fazla sıkıntı çıkarmıyor ulaşım hususu. Fakat tam zamanlı bir işe girince çok ihtiyacım olmasa bile ilk fırsatta bir araba almaya çalışacağım.

Bu blog da çığrından çıktı ayrıca, 2 yıldır özellikle aralık ayında ziyaretçi sayısı çok artıyor. aralık ayında 3000’den fazla ziyaretçi çekti. Umarım okuyan herkese yardımı dokunabilmiştir.

Neyse bu kadar yeter bu yıl da, geçen yıla göre biraz kısa olabilir ama çok da uzatmamak lazım nasılsa. Umarım 2012, 2011’i aratmaz. Ve bu yılın son aylarındaki gelişmeler katlanarak gider. Ama hepsinden önemlisi, umarım sağlık konusunda kimse sıkıntı yaşamaz bu yıl.🙂

Yorum bırakın

Filed under Uncategorized

Bir Cevap Yazın

