Ubuntu’da .rar uzantılı dosya açmak

Ubuntu’da rar dosyalarını açmak için önce bunun için gerekli olan programlardan birini yüklememiz gerekiyor. Bunun için ise 2 farklı method var.

1. Terminal üzerinden yükleme ve rar dosyasını genişletme

2. “Ubuntu Software Center” üzerinden yükleme ve görsel olarak rar dosyasını genişletme

Ben Terminal üzerinden çalışmayı tercih ediyorum. Size de aynısını öneririm.

1. Terminal üzerinden yükleme ve rar dosyasını genişletme

Terminal üzerinden .rar dosyalarını açmak için CTRL+ALT+T kısayolu ile Terminal’i açtıktan sonra

sudo apt-get install unrar komutu ile unrar programını yükleyebilirsiniz. sonrasında isterseniz “Archive Manager”ı kullanmak için dosyaya sağ tıklayabilirsiniz, veya Terminal üzerinden çalışmanıza devam edebilirsiniz. Ben Terminal üzerinden devam etmenizi öneriyorum. Ekran alıntısından bunu nasıl yapabileceğinizi inceleyebilirsiniz.

Fakat bu yöntemin kullanmanın bir dezavantajı var o da, dosyayı genişletmek için gerekli Terminal komutunu ( benim bilgisayarımda ki => tim@toshiba:~/Desktop$ unrar x senior project documents.rar ) girdiğinizde rar dosyasının adı boş karakter içermemeli. Yoksa Terminal unrar programını doğru biçimde çalıştırmıyor.

Aşağıdaki ekran alıntısında çıkmamış ama öncesinde “cd Desktop” komutunu girmiştim burada.

2. Ubuntu Software Center ile Gerekli Programı İndirme

Paket yöneticisinde bu işi farklı sıkıştırılmış dosya formatları için yapabilen çeşitli programlar bulunmakta. Kullanmadım ama sanırım Xarchiver aralarında en geniş yelpazede çalışabileni.

Yorum bırakın

Filed under Ubuntu

Bir Cevap Yazın

