Microsoft SQL Server 2008 Kurulumu için WMI Onarma

MS Sql Server 2008 kurulumu sorunsuz gerçekleşse bile benim için her zaman sıkıcı bir süreç olmuştur ki son denemelerimde hep “WMI: Generic failure” gibisinden bir hata mesajı ile karşılaşıyordum.Bir süredir hata mesajını da bahane ederek bu işten kaçınıp, erteledikçe erteliyordum fakat artık işler yoğunlaşmaya başladıkça bu sorunun üzerine düşmek lazım diye düşündüm. Şu aralar harici bir harddiskim olmadığı için dosyalarımı yedekleyip Windows’a format veya onarma gibi işlemler uygulamak istemedim çünkü Windows’a güvenmiyorum😀 Hal böyle olunca da tek çare bu WMI denen zımbırtıyı onarmak oluyordu benim için. ki bunu da aşağıdaki adımlarla yapıyoruz: (bu arada WMI’ın açılımı windows management instrumentation demek. “windows’ta user interface ile yapilabilecek bir suru ayar, ivir zivir hedeyi remotely ya da local programmatically yapmanizi saglayan ortamin adi *”)

1) Bilgisayarınızı boot ederken F8’e basarak Windows’u Güvenli Mod ile çalıştırın **

2) Başlat menüsüne cmd yazıp çıkan program ikonuna sağ tıklayın ve bu programı Yönetici olarak Çalıştırın **

3) Açılan programa net stop winmgmt yazıp enter’a basın. Böyle WMI servisini kapatmış olacaksınız. **

4) C:\windows\system32\WBEM dizini altında bulunan Repository isimli dosyanın adını değiştirin (ben RepositoryOLD olarak değiştirdim) **

5) Bilgisayarınızı reboot yapın ve normal olarak tekrar başlatın **

6) Başlat menüsüne tekrar cmd yazın ve programı Yönetici olarak çalıştırın **

7) net stop winmgmt yazın ve WMI servisini durdurun **

8) winmgmt /resetRepository konutunu cmd içerisine yazın ve bilgisayarınızı tekrar yeniden başlatın **

Kaynaklar:

* http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=286639

** http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itprovistasetup/thread/11d6d64e-543b-40cd-a0f6-ba97c3806fbb/

Yorum bırakın

Filed under Microsoft SQL Server

Bir Cevap Yazın

