Netbeans ile Dışarıdan Gelen Bir Java Projesi Açmak

Bilindiği gibi yazılım dediğimiz günlük hayatta tek kişi tarafından geliştirilmiyor. Bu yüzden programlama bilgisi kadar kullandığımız ide’ler ile içli dışlı olmamız da işimizi oldukça kolaylaştırabiliyor. Fakat bugün daha önce başımdan geçmeyen bir olay oldu, bir başka bilgisayardan gelen java projesini açamadı bilgisayarım. Allem ettim, kallem ettim, açarsan sana gofret alacağım dedim ama yine de açmadı bilgisayarım. Bende en sonunda koştum gittim Google’a sordum. Daha doğrusu stackoverflow.com’daki dizinlerini sıralattım. (zor birşey değil arama parametresinin yanına stackoverflow yazdım sadece😀 ) Şimdi, normalde işler Visual Studio’da şöyle yürüyor, projeyi bulursun, “project solution” denilen dosyaya çift tıklarsın, projen açılır. Fakat NetBeans’in proje klasörüne tıklayınca bir türlü projenin paketlerini göremiyordu ide. Stackoverflow’da aşağıdaki linkini paylaştığım yazının Linkini ve sorusu ile benim kullandığım cevabını ingilizceniz varsa şöyle okuyabilirsiniz:

http://stackoverflow.com/questions/2833779/netbeans-open-project-problem

Soru : I created a NetBeans project. I took the project folders zipped to another machine and tried opening it in NetBeans. NetBeans didn’t identify it as a NetBeans project. I have transfered projects in this way before but why is it not working now? Are any of my project files corrupted. Is there any way to retrieve my files from this?

Cevap : You can try this:

  1. Create a new project on the target machine
  2. Find where the project you want to open is stored and open the src folder.
  3. Copy all the files and stuff in the /src folder
  4. Go on Netbeans, expand the tree view of the project you have just created, right click on source packages and click paste. It should paste the files in the /src folder as packages. You should also see the code these packages contain.

Ekstra : Aşağıda da bir başka öneri var. Şimdilik denemedim, ama eve gidince deneyeceğim, doğruysa stackoverflow’dan şukusunu da veririm bu adamın. => Edit: Test Ettim, onaylıyorum.

I just copied whole project into place in system where NetBeans stores projects (in windows it’s user\username\Documents\NetBeansProjects\ by default), then started NetBeans and voila – worked great🙂

Sonuç : Java iyi, güzel, hoş, ama bazen gerçekten Microsoft’a hak vermeden edemiyorum.

Yorum bırakın

Filed under Netbeans

Bir Cevap Yazın

