Oturum Sayacı 2.0

Yaklaşık 4 ay önce Hacettepe Teknokent’teki bir firmada çalışırken ofisteki can sıkıntıma derman olsun diye yazdığım program ufak ufak filizleniyor arkadaş. Bugün Java dersimin dönem projesi olsun diye 2.0 sürümünü Java ile yapmaya karar verdiğim Oturum Sayacı Projemin sunumunu yaptım. Projeyi Java’ya taşımamın nedeni C#’ın platform bağımlılığı sorununu aşmaya çalışmaktı fakat son eklediğim süre bitiminde ekran kilitleme fasilitesini hem Linux’ta hem de Windows’ta gerçekleştirebilen bir program yapmak o kadar da kolay değilmiş😀 Bu sürümü geliştirmeden önce belirlediğim amaçlarım şunlardı:

  1. Projeyi Java’ya taşımak.
  2. Programın çalıştığı işletim sistemini otomatik olarak tanımasını sağlayarak hangi ekran kilitleme metodunun kullanılacağın karar vermesi ve program geri sayım sürecini bitirdiğinde ekranın otomatik olarak kilitlenmesi.
  3. Programın çocuk kullanıcıların süre bitiminden önce programı görev yöneticisinden veya başka bir biçimde kapatmasını engelleyebilecek kapasitede olmasını sağlamak.

1.0 sürümünü anlattığım yazıma şuradan ulaşabilirsiniz🙂

https://timuraykutyildirim.wordpress.com/2012/01/22/oturum-sayaci-1_0/

Genel olarak şahsen 2.0 sürümünü ben beğenmedim. 1.0 sürümünde bulunan kalan süreyi saat : dakika : saniye formatında gösterme özelliğini sunumdan önce ekleyecek zaman bulamadım. Bütün dönem boyunca yapacak vakit bulamayıp projeyi sunacağım günün 05:00 – 06:15 saatleri arasında muazzam bir uykusuzluk ile beraber geliştirmeye çabalamam beni memnuniyetsizlikten kurtaramasa da vicdanım için gayet yeterli bir durum oluşturuyor.

Oturum Sayacı 2.0 şu an sadece Windows işletim sistemlerinin ekranlarını kilitleme özelliğine sahip, çocuk kullanıcıların programın oluşturduğu process’i öldürmesini engellemek için basit de olsa birkaç önlemi var. Şu haliyle 2. versiyon için koyduğum hedeflerin yaklaşık %51’ini tamamlamış sayılırım. Yani sonraki sürümde muhtemelen 2.1 olarak adlandırılır. Bir sürü database içeren güzel projeler de vardı sınıfta, fakat sanırım hocam (Nurdan Saran) bu projeyi beğendi dersem yanılmış olmam. Gerçi bunda projenin sadece ders için geliştirilmediğini, bir geçmişinin olduğunu bilmesi ve de fikri ufak da olsa kullanışlı bulmasına bağlıyorum. Öyle olmasaydı bana projenin çıkış noktasıyla alakalı bir başka uygulama fikri verip yaparsan ben seve seve kullanırım demezdi sanırım🙂

Neyse, yine laf salatası yaptım arkadaş. İşte Oturum Sayacı 2.0’ın görünümü (ders projesi olarak gösterdiğim için yazıları ingilizce yazmıştım) :

2 Yorum

Filed under Projelerim

2 responses to “Oturum Sayacı 2.0

  1. Mükemmel bir program timur , gerçekten muazzam bir alyapıya sahip özellikle process manager tarafından kapatılmaması gercekten programı özgün yapıyor.geliştirmen icin pomodoro timer die bi arat googledan en azından pomodoro bilimsel araştırmalara dayanıyor.

    kolay gelsin.

    • Timur Aykut YILDIRIM

      İltifatların için çok teşekkür ederim Eren, beğendiğine sevindim. Pomodoro timer’ı bilmiyordum, söylediğin iyi oldu.

      Sanada kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

