SqlException 0x80131904 : The conversion of a varchar data type to a datetime data type resulted in an out-of-range value

Bu hata son bir kaç gündür sinirimi bozan bir hataydı, gurur yapıp nedenini araştırmak yerine aynı kodu 6-7 defa yazdım. Fakat en sonunda pes edip hata mesajını görünce konunun c#’ta yazdığın kod ile ilgili değilde sql server bünyesinde kaynaklanın bir sorunla alakalı olduğunu düşündüm. Haklı da çıktım zaten.

Neyse, bu kadar laf salatası yeter. Öncelikle aşağıdaki gibi bir windows form tasarladığımızı düşünelim;

form1

Burada textBox1’e yazılan bir metin ile monthCalendar1 kontrolünde seçtiğimiz tarihi Save / Update butonuna tıklamak sureti ile Sql Server’da kaydetmeye çalışalım. Default sistem dil tercihi benim bilgisayarımda Türkçe idi fakat Sql Server’da söz konusu veritabanına bağlanmak için kullandığım kullanıcı hesabının bu default ayarı İngilizce olduğu için tarih formatından kaynaklı bir sıkıntı oluşuyor. Yani, bizim kullandığımız DD/MM/YYYY formatı ile gönderdiğimiz tarih değeri Amerikanın kullandığı MM/DD/YYYY formatı ile veritabanına kaydedilmeye çalışıyor. Haliyle Sql Server bunu kaydedemeyip bana şu exception’ı verdi:

exception

Bu sorunu çözmek için C# kodumuzun connection string’inde belirttiğimiz Sql Server kullanıcısının (benim durumumda kullanıcı adı: sa , şifre: 123) ayarlarını değiştirmek için genelde sol kısımda bulunan Object Explorer’ın altındaki Security->Logins kısmında görünen kullanıcı adına sağ tıklayıp Properties’i seçtikten sonra Default Language ayarını Türkçe’ye çevirmek gerekiyormuş. Bu da kulağıma küpe olsun, bundan sonra her exception’da yazdığım kodun bir yanlışı olduğunu düşünmek yerine hata mesajını dikkatlice okumaya öncelik vereceğim.🙂

properties

2 Yorum

Filed under Microsoft SQL Server, Windows Form Applications

2 responses to “SqlException 0x80131904 : The conversion of a varchar data type to a datetime data type resulted in an out-of-range value

  1. Talha

    Çok iyi bir blog sitesi kurmuşşsunuz ve ilerletmeye çalışıyorsunuz bunun için sizi tebrik ederim.Ben şu an kendimi programlamaya ve veri tabanı’na verdim. Sizden ricam bana bunlarla ilgili birkaç kitap tavsiye edebilir misiniz?
    Şimdiden teşekkürler

  2. Geri bildirim: Visual Studio 2010 error: “Error MSB4014: The build stopped unexpectedly because of an internal failure” | Timur Aykut YILDIRIM

Bir Cevap Yazın

