Smart Dashboard Project

2012’nin son günlerinde freelance olarak gelen bir projeydi bu. 2013’ün ilk günleri de olabilir, bilemedim şimdi. Başlangıçta android bilen bir arkadaşıma paslamıştım fakat sonradan ne olduysa ihale bana patladı. Bende dökümandı, tutorial’dı derken daha önce android uygulaması geliştirmemiş olmama rağmen projeyi zamanında teslim etmeyi başardım.

Uygulamadan söz edecek olursak temelde kullanıcıya yalın bir dashboard sunarak buradan çeşitli görevlerin tamamlanmasını sağlamayı amaçlayan bir uygulama. Gazetelerin haber akışları, hava durumu, karayolları bilgilendirmesi, takvim ve gmail hesabına erişim sağlıyor. Bunların yanı sıra uygulamaya bir harita ekleyerek trafik yoğunluğu bilgilerini kullanıcıya sunmak istedim fakat o sırada Google Maps böyle bir servis sunmuyordu. (Şu an sunuyor mu bilmiyorum, yazıyı yayınladıktan sonra bakarım ama😛 ) Bende Yandex’in Haritalar servisini kullanmak istedim. O sıralar http://harita.yandex.com.tr adresinden bu servis sağlanıyordu. Bende bu bilgileri çekmenin bir yolunu aradım, fakat bulamadım. Hatta Ubuntu Türkiye topluluğunun forumunda da paylaşmıştım bunu, sonradan orada yazan arkadaşlardan biri sağolsun Yandex’e şöyle bir mail atmıştı:

Merhabalar,
Android geliştirici için, resmi olarak sağlanan bir Yandex Map API var mıdır?
http://api.yandex.com.tr/maps/ sitesinde JavaScript ve static API’ler görünüyor. Android üzeirnde geliştirme sadece WebView üzerinden JS ile mi yapılabiliyor?
https://github.com/yandexmobile/
Böyle bir site daha var. Bunlar resmi API midir acaba yoksa bir topluluk tarafından yapılan bir çalışmamıdır?
Örnekle anlatmak gerekirse Google’ın sunduğu aşağıdaki gibi bir geliştirici desteğinden bahsediyorum;
https://developers.google.com/maps/documentation/android/

Teşekkürler ederim.

Cevap olarak da Yandex’ten şöyle bir mail gelmişti:

Merhaba!
İlginize teşekkür ederiz.
Android uygulaması için gerekli olan Yandex Map Kit API’leri henüz Türkiye’ye getirilmemiştir (http://api.yandex.ru/mapkit/)
https://github.com/yandexmobile/ sayfasında GitHub profilimizde iOS ve Android için gerekli yazılımlar bulunmaktadır.

Bende bu konuda daha fazla zaman harcamak istemedim, nede olsa ilk kez android uygulaması yazıyordum, oyalanıp zaman kaybetmek istemediğim için kullanıcıya trafik yoğunluğu yerine karayolları bakım haber akışı sağladım.

Projede beni zorlayan bir diğer konu da gazetelerin haber akışlarını almaktı. Birkaç günümü aldı o kısımların nasıl yapılacağını öğrenmek. Bir de nedenini pek bilmediğim sebepten dolayı test aşamasında birkaç kez cihaz üzerinde kullanırken çalışmayı bıraktı. Sonrasında neyi düzelttiğimi hatırlamıyorum ama keşke not alsaydım bir yere, o sorunu da çözüp zamanında teslim ettim projeyi. Ve şimdi de birkaç ekran alıntsı koymak lazım. İşte Smart Dashboard:

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

 

Aslında benim açımdan devam ettirilebilir bir proje. Hatta müşteriye söylediğim birkaç önerim de vardı fakat kendisi kabul etmedi. Bende kullanılabilirlik açısından ilgi çekeceğini düşünmediğim için aklımdaki proje yığınlarının arasından kendisini bu yazıda yazarak çıkarıyorum. Oh be!😀

2 Yorum

Filed under Projelerim

2 responses to “Smart Dashboard Project

  1. Merhaba bu projenin son kullanıcı için indirilip kullanılabilir hali var mı? yani bir google play linki olsun. bir apk linki olsun. acıkcası türk programcıların projelerini yukleyip kullanmak bana keyif veriyor. Yerli malı güzel şey. cok alakasız bir şey ararken geldim. Haribden “web surf” acayip bir şey.
    “sql server object explorer on visual studio 2013” ararken baska bir yazınızın altında bu vardı. derken burdayım..😀

    • Timur Aykut YILDIRIM

      Mail adresinden konuştuk Mahmut’la. Gelecekteki ziyaretçiler cevap vermiyorum sanmasın😀

Bir Cevap Yazın

