Django TypeError: __init__() got an unexpected keyword argument ‘maxlength’

Geçtiğimiz son 15 dakikadır Django bana çeşit çeşit hata çıkardı, hepsini de tek vuruşta devirdim fakat bu biraz beni uyuz ettiği için çözülünce bloğa gidiyorsun bebişim dedim. Ve işte burada kendisi. Temel olarak models.py dosyasında hiçbir hatam olmamasına rağmen hatanın oluşma sebebi açıklamadan çıkardığım kadarıyla “typo” olarak tabir edilen en sinir bozucu hata türüydü fakat burada problem Django’nun sürümleri arasında zaman içerisinde en başından itibaren standart olması gereken “reserved word” zımbırtılarının değişmesinden kaynaklanıyormuş.

Tam olarak hata mesajı şöyle birşeydi:
terminal

Hataya sebep olan fakat Django’nun önceki sürümlerinde tamamen kusursuz çalışan kodum işte şöyleydi:

class Item(models.Model):
   title = models.CharField(maxlength=250)

Çözüm:

Sorun maxlength yerine max_length yazınca sorun çözüldü ama olan benim 20 dakikama ve hata sırasında yükselen sinir katsayıma ters orantılı olan randımanıma oldu. Teşekkürler Django!

Yorum bırakın

Filed under Django

Bir Cevap Yazın

